در مجتمع گازی پارس جنوبی (SPGC)، کارکنان پالایشگاههای یازدهم، هفتم و دوازدهم دست از کار کشیدند و تجمع کردند.
در شرکت نفت و گاز پارس (POGC)، کارگران و نیروهای عملیاتی در سکویهای ۴۰گانه، نسبت به «حقوق غصبشده» و «معیشت گروگانگرفتهشده» اعتراض کردند.
در پالایشگاه فجر جم نیز کارکنان معترض به صف اعتصابکنندگان پیوستند.
همچنین کارکنان شرکت بهرهبرداری نفت و گاز آغاجاری با برگزاری تجمع اعتراضی، خواستههای خود را اعلام کردند.
این اعتراضات گسترده در ادامه حرکتهای صنفی ماههای گذشته صورت گرفته و بار دیگر نشان داد که نارضایتی شاغلان صنعت نفت و گاز وارد مرحلهای تازه و هماهنگ شده است.
جمعیت حقوق بشر آذربایجان – ارک درباره حقوق بشر آذربایجانی های ساکن در ایران